Seriös!

Nu har stadiet (stavning?) där jag och Calle bara lallar runt och lär känna varann. Nu ska det bli ridning som ger effekt. Snart börjar tävlingsäsongen så vi kommer fokusera på att stärka och på lydnad. Mycket dressyrjobb och få honom att orka jobba i en högre form utan att bli tung i handen. Nu kommer ju han ridas ut 2 gånger i veckan och samt styrketräning på helger. Så jag kan fokusera mer på dressyren i ridhuset och verkligen rida rida! Han är lite svårar att liksom hålla om just för att han är så stor! Nu ska vi ju också börja med dressyrträning för Anna Nilsson. Där tror jag vi mer kommer fokusera på att lösgöra och sen vidareutbilda honom. Han kan som sagt skänkelvikning men lite svagt sådär, behöver jobbas för det just för att det ska bli bättre. Blir lättar att lösgöra honom i kroppen när han kan det. Sen är det ju bara öppna/slutna. Sen funderar jag på att tävla lite dressyr, bara lite roligt sådär! Det är ju bara nyttigt att inte bara åka ut och tävla hoppning. Samtidigt så är jag ju i botten en dressyrryttare ;) tycker dressyr är väääldigt kul! Om man har en rolig häst dvs.


ser jag liten ut eller? HAHA


Kommentarer
Postat av: Mathilda J

du var inte så liten på den. ! =)

2010-01-16 @ 23:28:33
URL: http://theryttare.blogg.se/
Postat av: Linnéa - http://hastliv.webblogg.se/

sjukt snygg häst :)

2010-01-17 @ 20:05:29
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback