Svar

Tina:
Vad är dina positiva / negativa sidor som ryttare ?
Vem är din förebild ?

Oj, det var en väldigt svår fråga..nästan så att jag inte vet vad jag ska svara! Mina positiva sidor det är nog att jag är väldigt lugn och stabil som ryttare. Stressar sällan upp mig i onödan, jag är väldigt bra på att ta till mig nya saker, lär mig snabbt. Alla tränare jag har tränat för säger att jag är ambitiös, tar till mig kritik och jobbar på det jag måste och tar väl hand om mina hästar! ;) Negativa sidor, kan nog vara att jag ibland har för höga krav på mig själv. Kan ibland också på träning låta otrevlig mot tränaren om jag tex inte får till något så blir jag lätt sur och säger ifrån! Har inte världens bästa temperament! ;)
Min förebild inom hoppning är Rolf Göran Bengtsson såklart! Inom dressyr så vet jag faktsikt inte..Kyra K skulle jag tro!

Josefin:
Då måste jag ju ställa några frågor :) Jättefin blogg föresten
Va har du för mål?
Vilka klassertävlar du?
Hur länge har du haft hästar?

Tack! :D
Mina långsiktiga mål är att tävla hoppning på elitnivå. Och faktiskt tävla dressyr på MSVnivå.
Mina mål för iår, med Calle är att kvala 130. Som jag skrev så har jag ofta för höga krav på mig själv, så vi får se hur det blir med det! Men 120 hoppas jag iaf starta någon gång innan årets slut. Samt tävla dressyr upp till LA kanske. Tycker dressyr är skitkul ;) Med Rille är mitt mål helt enkelt att komma ut och tävla! Det kommer nog mest bli klubbtävlingar så han får lite rutin och samt att han slutar vara så tittig vilket han har bättrar på otroligt mycket sen jag fick honom! Om vi nu startar lokalt så blir det bara 90-1 m.
Jag har inte tävlat på hur länge som helst. men tävlade när jag red på Ridskola, mest dressyr. (jaa, jag har varit riktigt dressyrnörd!!) Då tävlade jag upp til LB skulle jag tro. I hoppning har jag "tävlat" upp till 1 m, dock var det inte lokalt.
Jag hade "egen" häst när jag var liten, islandshäst som jag lärde mig grunderna på. Sen började jag på ridskola. 17 augusti (min födelsedag!!) 2008 fick jag hem en häst som vi hade hyrt som jag hade fram till oktober, sen fick jag ponny (aramis) som Karolina tog över från mig.

freja:
Jäklar vad fin Calle är! :O Hm, mina frågor är nog:
- Hur skulle du beskriva din ridstil?
- Berätta lite om Calle? :D

Tack tack!
- Min ridstil är nog skulle jag säga harmonisk och avslappnad! :)
-Jovisst, finns mer under fliken "mina hästar" men kan ta lite kort! Calle är ett belgiskt varmblod, född 2002. Väldigt positiv och supertrevlig att ha och göra med. Väldigt lättriden trots sin storlek (170 cm!) han är väldigt fin i dressyren och jättepositiv och gör sitt bästa. I hoppningen så är han nonchalant när det handlar om lydnadsövningar och låga höjder. Han tycker det är lite tråkigt. Om han fick välja vad han skulle få göra på en hoppträning skulle han nog vilja ha en bana på hög höjd och snabbt som blixten ska han komma runt och massaaa genvägar! Sånt tycker han är kul. Så vi finslipar inför tävlingssäsongen och jobbar hårt med lydnaden.

Tack för alla fina kommentarer!



så fin Rille har varit!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej skicka in dina tips på läsvärda <b>hästbloggar</b> så får dom en länk och även du i ett inlägg på min blogg =)

http://excellentcharm.blogg.se/2010/january/skicka-in.html



Ha det bra

2010-01-20 @ 00:11:03
URL: http://excellentcharm.blogg.se/
Postat av: Anonym

är det du som rider rille på bilden? :)

2010-01-20 @ 19:00:15

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback