dagens ridpass

Ååååh, ni vet jag varför jag älskar mina hästar och älskar att rida..Det var verkligen länge sen jag satt på mina små bebisar.

Båda hästarna blev skodda idag. Rille skulle ha blivit skodd den 20de men han hade växt 2 cm (sist han skoddes var ca 1 månad sen) så hon vart tvungen att sko om 3 hovar och Calle fick nya skor också. Fina fötter har mina hestar!
Jag red ut på Rille medans Calle blev skodd. Han var väldigt fin och mjuk, lite på tårna men inte så konstigt. De vita höbalarna på åkrarna var jätteläskiga tyckte han. Han bråkade lite men i överlag var han avslappnad och fin! Behövde inte lossa men samtidigt går det inte att jobba honom ordentligt ute då han inte är helt fokusrad på mig. Jobbade i låg form i skritt och så travade jag lite. Pigg och glad häst! tjock också, han har blivit rund, kommer bli svårt att få bort magen helt!

Calle gjorde jag samma sak med, dock så travade jag mer och tog även en galopp då han kändes låst i bogarna så han fick sträcka på sig och kom loss lite. Han var också väldigt pigg. Fick dock hoppa av och leda honom eftersom han blev som en sten när han såg balarna, helt okontaktbar. Men vi kom förbi iaf och jag kom upp på honom utan pall!

Det var sååå roligt att rida igen, jag insåg hur mycket jag har saknat att rida och mina hästar. Nu har vi även flyttat på dem så dem går nära stallet så jag kan rida.
Rille har blivit tjock men inte Calle..Han blir liksom fet neråt magen alltså men inte över revbenen..får hoppas att han tar sig nu. Hästarna får betfor, salt och havre när dem har ridits. Calle ska dock få müsli istället eftersom det är mer proteiner. Han är dock känslig mot proteiner så får se hur han reagerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback