gårdagen

bloggade aldrig igår för jag satt aldrig vid datan. Jag åkte till kvällen lite senare i tron om att det skulle vara svalare men icke sa nicke. Det var ca 33 grader och hästarnas svettades när jag höll på och borstade..Fyfan för detta väder asså. Man borde inte klaga men nån måtta får det vara!! Jag är trött på att svettas bara man knappt rör på sig, värst är det ju när man ska rida 2 hästar om dagen. Iaf..!
Båda hästarna var OTROLIGT fina igår, tror någon dressyrjävel har smygridit dem haha.
Jag red Calle utan stigbyglar och märkte att han verkligen jobbar så mycket bättre och jag rider ännu mer med sitsen vilket är perfa. Vi gjorde öven några klockrena byten vilket har varit lite av ett "problem" då han antingen blivit jättestudsig eller hamnat i korsgalopp men igår så gjorde han superfina och smidiga! Jobbade lite med förvänd galopp och skänkelvikningar. Mycket serpentiner och volter. Fin fin häst, red även på hackamore som han går så sjukt bra på! Han blev så svettig och han skummade även på halsen..Fina Calle!
Eftersom Calle gick så bra så tänkte jag att jag skulle prova hacket på Rille. Han har aldrig blivit riden på hack men han gick otroligt bra! Jag red utan stigbyglar på honom också och han var såååå fin min lilla bebis. Jobbade mycket på byten på även rakt spår. Då får jag ställa ganska mycket för att han ska förstå att det är ett byte men han gör klockrena! Mycket skänkelvikningar, provade även i galopp. Han klara det men sen orkar han inte och det tar ju mycket på krafterna det där. Men jääääättefin heZt!
Idag är det hoppträning på huuuur länge som helst!! Undrar hur det kommer gå haha..känner mig lite ringrostig! Men kul ska det bli!
Ja, Maili jag vet inte hur vi ska klara att träna i den hära värmen! :P Det lär bli svettigt haha..


Kommentarer
Postat av: Maili

Fattar inte, kommer ju att trilla av hästen pga värmen :s HAHAHAHAH !

2010-07-14 @ 14:45:29

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback