konditionsträning

Idag blev det konditionsträning för båda hästarna!
Rille fick gå hårdare eftersom han måste bli av med sin mage, han hade definitivt bättre kondition än jag trodde hehe. Men svettig och trött blev han allt efter ett tag. Han försökte även dra en gång med mig han blev så jäkla svårsvängd och stum i munnen att han inte ens reagerade när man tog en förhållning men lydig som man är så behöver bara man ta i ordentligt en gång så stannar han, bebisen min!

Calle blev mest dressyr lite fram och tillbaka på ängen men i slutet galopperade jag nåra varv så svettig och trött blev även han! han var superfin i traven när jag red utan stigbyglar, suuuuuper! Samma sak  i galoppen, jobbade på enkla byten idag igen.

Imorrn får de ta det lite lugnt eftersom de säkert har massa mjölksyra.


Kommentarer
Postat av: S A N N A

hejsan! min ponny är skitrund och försöker banta henne nu. Tänkte bara fråga hur du konditionstränar hästar som ska gå ner? behöver tips i mängder typ ;)

2010-07-11 @ 23:38:46
URL: http://dressandwear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback