ridning

Red som sagt på Exet idag som är en travare. Har ridit honom en gång innan och då gick det inte så bra men nu verkar jag ha hittat knapparna bättre och han var väldigt fin. Han är mycket finare nu än sist jag såg honom. Skrittade fram tillsammans med Jenny. Sen red jag runt lite på banan och kände på honom. Han var väldigt mjuk och fin redan då. Märkte att han gärna fuskar lite och går bakom, galoppen är lite svårt då han ibland fuskar och travar med bakbenen, då gjorde jag halt och fattade ny galopp. Ville att han inte skulle tro att han får fuskgaloppera utan han ska galoppera ordentligt. Fick till några riktigt bra och fina galopper! Sen hoppade vi lite, hade en oxer och vanligt räcke. Hoppade räcket upp till 1 m och oxern kanske 70 nåt sånt. Han stannade på räcket 3 gånger när det var 1 m. Men sista gängen när jag blev lite arg på honom, han fjantade sig bara hästen kan hoppa det där hur lätt som helst så skärpte han sig och hoppade jättebra.

Här är Lottas blogg där ni kan läsa mer om Exet.

Kommentarer
Postat av: Lotta

hihi ja han måste ju testa vart gränsen går :p haha. men hoppa det kan han =)

2010-07-01 @ 22:49:23
URL: http://excellentcharm.blogg.se/
Postat av: Moa Jonsson - Hästbloggen för dig! ;)

Svar: Jag vet det, han hade kliat sig så den åkte ner. ;)



2010-07-02 @ 08:51:28
URL: http://nettycoop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback