Dagens ridpass

Gick på en promenad med Calle på ca 20 min, han var pigg och glad! Han fick även beta lite vilket uppskattades. :)

Jag red Rille i ridhuset, eftersom vi inte har hoppat denna vecka så la jag fram två bommar som vi red över. Hade de på ena långsidan med orelaterat avstånd. Jobbade mest i galopp, korta länga. Det funkade bra men han tycker det är jobbigt att korta sig. det blev iaf 6 galoppsprång och 10 galoppspsprång så han var duktig! Jobbade på det som vi gjorde när jag red för Assarson, rida på ena långsidan och vända upp och hoppa. Det gick bra, han börjar bli mer och mer vändbar. Jobbade på byten, att han inte skulle rinna iväg efter bytet vilket han lätt gör men idag gjorde han klockrena byten. Han börjar bli riktigt fin nu lilla plutten. Han börjar bli riktigt fin i galoppen men blir väldigt lätt framtung. Han blev väldigt svettig och fick en välförtjänst dusch efter!

Calle är väldigt torra hovar, vilket gör att han jättelätt får sprickor. Har ni några tips på någonting som hjälper hovarna att bli fina och mjuka?
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fiskleverolja är super bra till hovarna

2010-06-13 @ 16:32:42
Postat av: Mikaela

Vanlig matolja, billigt och bra :) Men glöm inte att blöta hovarna innan du penslar på oljan, annars torkar du bara ut hovarna!

2010-06-13 @ 19:58:46
Postat av: S

Olivolja, riktigt bra faktiskt. Se till att hovarna att blöta innan du stryker på det. :)

2010-06-13 @ 23:20:35
URL: http://saiiko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback