hoppträning

Hoppträningen har gått helt ok. Det var väldigt mycket dragkamp då Rille var så stark och olydig. vi börjar ju alltid med kort galopp (om det är 5 galoppsprång normalt ska man rida på 6) man märkte ju då att han var väldigt hoppglad = stark & olydig. Det blir att man segdrar hela tiden men jag har blivit bättre på det! Det är viktigt att jag är snabb och bromsar i landningen så han inte hinner dra efter. Det blir även att man inte riktigt vågar lägga upp tempot eftersom han kan bli olydig men man måste ju det om han ska kunna hoppa högre. Vissa dagar är han lydig och vissa inte haha. Det blir även en vana för mig att alltid behöva ta tag i honom o ladningen fast jag ibland inte ens behöver, måste börja tänka på det också. Och även tänka på ytterbogen då den lätt flyter ut speciellt i vissa svängar. Vi hoppade bana på 70-90 cm. Ibland så liksom "dyker" han ner med huvet och blir tung i handen vilket för mig blir väldigt svårt att ha en stadig hand som inte blir "hackig" öven han blir lite hackig i munnen. Han var fin och duktig annars! det blev filmat! men medans det laddar upp kan ni få lite bilder. Har faktiskt aldrig tänkt på hur fin hoppteknik Rille faktiskt har!!
bjuder på några bilder medans filmen laddas upp.

kolla vilken fina framtassar han har!


min sits har definitivt blivit mycket bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback