strömsholm & dagens ridpass

Idag åkte vi till Strömsholm. Vi såg 120 & 130 klassen samt lite av dressyren ST George.
Det var inte så många i 120, ca 13 ryttare. Inte så jättekul att titta på, ingen som ramlade av! (jag är lite ond)
I 130 var det mer fläkt och fart! Bland annat kända ryttare, Pontus Westergren, Maria Gretzer, Sofia Kroon. När vi åkte därifrån ledde Pontus men tror han slutade på 3de plats hörde jag. Det var så mycket man ville köpa men hade inte så mycket pengar med mig.. :( Försöker övertala mamma att åka dit på söndag, inte så troligt hehe.
Det var en ryttare i 130 klassen som var riktigt dålig och då menar jag DÅLIG. Hon red som en nybörjare utan att överdriva, hästen gick som en giraff och hon hade en halv meter långa tyglar. Fattar inte ens hur fan hon kunde kvala 130? Hon kom fel på första hindret, andra också sen i kombinationen kom hon fel in men hästen lyckas kravla sig över men river både A & B hindret och sen ramlar hon typ av eller vad det nu va. Snäll häst säger jag som inte stannar och hoppar öven fast den kommer fel på 130! Den hästen skulle kunna gå skitbra med en ryttare som KAN rida. Fy. tycker synd hästen. Vi trodde det var ett skämt när hon kom in där.  

Jag skrittade ut ca 1 tim på Rille, han var lite på tårna ibland och blev rädd för minsta lilla men skötte sig!
Calle trimmade jag i ridhuset, red på hackamore och han går så himla bra på det! Han är så himla fin fin fin! Red mest i galopp och skritt. Travade kanske 1-2 varv i båda varven och sen över till galopp. Varför börjar folk alltid att rida fram i trav eller harva runt i trav i 30 min? :P Trav är ändå den gångarten som sliter mest på hästar och galoppen är även mycket roligare! PLus att hästarna får en bättre bjudning om man börjar galoppera. Jag galopperade i ett friskt tempo i början så han skulle komma loss lite, fining var han. Jobbade även lite i förvänd galopp vilket han klarade jättebra.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha det är SÅ irriterande, hände mig förra helgen TVÅ gånger till och med. grrr.

2010-06-03 @ 22:51:33
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback