utvecklingen

Vår första hoppträning:



September, väldigt olydig & stark häst. samt att ryttaren inte heller var speciellt bra:



Juni, ca 1 år senare. Lydigare, hoppar bättre, mer harmoniskt. Både häst & Ryttare har utvecklats enormt:



Vilken utveckling! För ca 1 år sen var Rille knappt hoppad (bara inhoppad) Och kunde inte hoppa högre än ca 70-80 cm. Nu klarar han av en bana på 95 (snara kliver över haha)hur lätt som helst och hoppar bana på 1 m-110 och är hoppad upp till 140 cm. Helt otroligt. Creds till mig! :D Bra jobbat Nicole ;)

Själv så tror jag att Rille kommer vara på 110 nivå i slutet av året..men det beror ju även självklart på mig. Han har ju så stor kapacitet! Har fått goda lovord från alla tränare vi har hoppat för. Det bästa jag har hört från en tränare är "Han klara det där bara för att han är en talang." Han har en bra fram & bakteknik men han har även en stor vilja att klara av och ta sig över hindren. Så otroligt positiv häst och även...världens bästa och mysigaste häst. Tänk att jag hitta denna häst på första försöket. Han var den första hästen jag provred och provred bara 1 gång..han skenade iväg med mig 3 gånger och ändå ville jag ha tokhästen.

Finns ingen bättre


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv:Ja det var riktigt kul, sen att veterinären verkligen tyckte att han hade blivit super fin i både gång och rygg är bara bättre. Så allt kommer bli som vanligt, om inte bättre :D

2010-06-13 @ 15:04:09
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: caroline

haha häftig bild:)

2010-06-13 @ 19:59:16
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback