hoppkurs dag 2

Idag var det banhoppning.
Rille var trött redan när jag red fram så jag visste att vi inte skulle hoppa så högt. Höjden slutade på ca 1 m.
Jag red utan martingal igen men jag märkte att jag måste ha det. Just för att när man tar tillbaka honom så drar han upp huvet så högt att han nästan knockar mig, inte så kul ;) ni kanske vill att jag lägger upp en video när han gör så så ni ser?
i överlag hoppade han ganska bra för att vara trött. vid ett tillfälle trodde vi att han la tungan över bettet eftersom han höll på så mycket med huvet och gapade. Men det var det inte och tänderna tror jag knappast det är eftersom dem blev kollade i augusti. men man vet aldrig!

Calle var också lite seg och trött men va ändå framme för skänkeln efter ett tag. Märkte att han är stel i vänster. Förut var det höger nu är det vänster..suck. det gäller att lossa den sidan helt enkelt. Vi hoppade också bana på ca 1 m. Lite tråkigt att vi inte fick hoppa högre men det fick räcka. Han var väldigt lydig och lugn, vilket är bra!

Imorgon har jag inte hästarna utan medryttarna, jag skrev att dem skulle ta det lugnt eftersom dem säkert är trötta.

Filmer kommer upp senare ikväll! Ladda inför Grey's Anatomy!


Kommentarer
Postat av: Lena

Varför sådan fokus på höjden? Höjden är inte allt och 1 meter är en ganska lagom höjd tycker jag. Inte så att världseliten sitter och nöter på 160-höjder bara för att.

Att kravla sig över ett högt hinder är inte särskilt svårt, men det gäller att få ett rejält flyt i grundridningen för att komma långt. Visst kan man träna på höga höjder ibland men det ger inte särskilt mycket mer att sitta och nöta på högre höjder varje gång.

2010-03-03 @ 22:04:39

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback