Clinic för Arnold Assarsson

Clinicen har gått bra. Det var bara lydnadshoppning så vi hoppade inte högt alls, kanske 60-70 cm.
Han pratade väldigt mycket om händernas position och att man skulle rida lugnt och i ett jämnt tempo.
Red Calle på vanligt 3delat och han lyssnade fint på det. Arnold ville att vi skulle vara lätta i sitsen, alltså inte sitta ner. Vi började med att galoppera över en upphöjd bom och skulle prova på 18, 20, 22 galoppsprång. Den som förlora skulle få baka. Gissa vem som förlorade? Jo - jag.
Sen gick vi över till att galoppera över en upphöjd bom och sen hoppa ett räcka på volt. Massa kluriga övningar gjorde vi. Han ville att vi skulle rida i ett lugnt tempo - ha samma tempo i galoppen fram till hindret och efter också.
Det var ett väldigt krävande pass för Calle eftersom han inte är 100% igång dessutom så hamnade han i korsgalopp hela tiden..antagligen eftersom han har blivit svag i bak. Vi fick göra om varje övning i princip..Kom lite fel här och där och det blev ett missförstånd där jag även fastnade i handen och röck honom i munnen..Det här är andra gången han hoppas efter igångsättningen och fjärde gången för mig. Inte så konstigt att vi båda är ringrostiga. Efteråt var Calle så svettig som aldrig förr och var jättetrött. Undra hur det kommer gå imorgon..hoppas han är någolunda pigg iaf och orkar ta sig runt.
Överlag är jag nöjd, hade dålig känsla och kändes som om jag red väldigt dåligt men när jag kollar på filmerna ser det inte så dåligt ut. Han hoppade bra iaf - och det är det viktigaste!

Arnold är en väldigt rolig person och skrattade väldigt mycket och tyckte Calle var en fin häst ;) Skulle definitivt vilja rida för honom flera gånger!
Vill ni att jag lägger upp filmerna?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör det =D

2010-05-10 @ 13:03:22
Postat av: Anonym

lägg upp filmerna :)

2010-05-11 @ 10:02:01

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback