hoppträning

Ååååh, jag är såå nöjd! Det gick verkligen superduperüber bra! Vi hade banhoppning med lite titthinder, 3 vattenmatta och en matta som ser ut som en mur. Jag som är så van vid att Rille stannar och tittar gjorde inte det! Han hoppade, han tittade men hoppade iaf! Det är verkligen enormt stort framsteg, vilket betyder = nu kan vi ÄNTLIGEN åka ut och tävla!
visst är vattenmatta inte det läskigaste som finns men för Rille är det det. När vi var på träning i Sommras för Ragna Erlandsson så skulle vi hoppa vattenmatta för första gången...det gick åt pipsvängen hehe. Vi la bommen snett (som ett halvt kryss, bara en bom) det hoppade han efter mycket övertalan. Sen la hon upp det till ett vanligt räcke och där tog det tvärstopp även med draghjälp så ni förstår att det här är ett genombrott för Rille och mig! Och vi travhoppade inte det ens och det var inte lågt när vi hoppade det första gången utan snarare 70-80 cm. Han är såååå duktig!
Det var lite knepiga svängar där det blev lite svårt för mig och Rille eftersom han är svår att svänga. höjden var på ca 1 m. En gång kraschade han i ett räcke eftersom han drog iväg och blev svårt för mig att ta tillbaka honom så kan kom för nära och slog i bommen så den flög med en bit. Vilket dock bara var bra för han backade av lite och tog inte för sig lika mycket. Hellre att jag måste lägga lite ben än att behöva hålla i honom hela tiden. Han hoppade som en gud! Superfin verkligen!! Hade konstigt nog jätteont i knät i början med det försvann sen.
Tillbaka till hoppträningen.

5 galoppsprång mellan 2an och 3an.
7 galoppsprån mellan 6an och 7an.
5-6 galoppsprång mellan 8an och 9an.

Kommentarer
Postat av: maili

jag ville också vara med o hoppa bana :o

haha, trodde seriöst att det skulle vara gymnastikhoppning igår ;)

2010-05-13 @ 13:05:59
Postat av: nicole

Maili: varför va inte du där? :O

2010-05-13 @ 17:27:59
URL: http://nicolehartwig,blogg.se
Postat av: Maili

HAHA jag drack gift och var på vår studentskiva i Stockholm :D

2010-05-13 @ 18:19:41
Postat av: nicole

sv: hahahaha aa men det är grymt! ;)

2010-05-13 @ 18:22:36
URL: http://nicolehartwig,blogg.se
Postat av: Maili

haha aaa så kan man också säga ;)

Helt okej, men lite tråkigt att missa träningen :(

2010-05-13 @ 19:51:04
Postat av: nicole

haha mja, det ät inte alltid så kul att missa hoppträning :P

2010-05-13 @ 20:06:50
URL: http://nicolehartwig,blogg.se

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback