hoppträning

Idag var det lydnadshoppning med massa kluriga vägar som gjorde mig förvirrad och glömde vägen hela tiden hehe..
Det gick verkligen jättebra med Rille, vi kom rätt på alla hinder, han hoppade fint och var lydig! Resultat! Vi hoppade inte högre än 60-70 cm. Det jag behöver tänka på är att hålla ihop honom genom banans gång då han lätt blir lite lång och sladdrig, frambenen blir även tyngre och tygnre ju tröttare han blir. Måste även komma ihåg att inte ha för bråttom och inte pressa. Det gick mycket bättre sen mot slutet.

Calle var samma sak, hoppade kanske en aningen högre. Jag har nu fått lättare att hitta avståndet, men när Malin påpekade det så blev det lite pannkaka haha, nej men jag tänkte lite för mycket då så vi kom fel ibland men det har blivit mycket mycket bättre! Det vi måste jobba på är korsgaloppen och när han hamnar i korsgalopp travar han gärna ett steg och sen hamnar i rätt galopp. Det är viktigt att han inte får göra det, han kan byta - han ska byta. Han behöver bara ta i lite mer. Han är lite för bekväm! Calle var väldigt fin och lydig idag.

Med båda hästarna hade jag lite svårt vid de svåraste linjerna då man måste hålla koll på ytterbogarna vilket är svårt för mig pga knät och foten..men det blir bättre ju mer styrka jag får i benen igen!

Är taggad inför söndag!

Idag var det VIP kväll hos Stockholms Hästbutik, min absolut favoritbutik i Stockholm. Kunde dock inte åka dit eftersom det va hoppträning och dem hade 15% på pikeurs grejer... :( Hoppas jag kan övertala mamma att åka dit med mig imorgon!
Jag rekommenderar Stockholms Hästbutik STARKT! Har du inte varit där - åk dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback