dagens ridpass

Red ut en runda på Calle, red på hackamore som han trivs väldigt bra på! Red i ca 1 timme i alla gångarter, inte så krävande alltså. Han blev dock svettig bara för att han har riktig björnpäls! Han ska klippas på måndag, ska först köpa en liten klippmaskin så jag kommer åt dem svåra ställena. Missar man ett ställe syns det och det blir så fult.
På hemvägen så träffade vi på en räv som var äckligt läskig. Den ställde sig i attackposition och såg ut som om den skulle hoppa på oss, stor va den också! Calle blev jättespänd och trippade hela vägen hem så jag skrittade jag tills han slappnade av.
Rille red jag lite snabbt i ridhuset och bara kände igenom honom. Fin hezt! jobba på ökningar i galoppen och jävlar vilken snabb häst haha. Nu gäller det att kunna rida i den galoppen i omhoppning och kunna svänga. det vågar jag dock inte göra på honom än.
Imorrn åker vi till Bromma och rider 95 cm och 1m i avd A. hoppas det går bra!
hahah kolla magen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jätte fin blogg du har! :) dina hästar?

2010-10-16 @ 23:14:16
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

sv: ska vi köra på det då =) då måste vi bara komma på nått namn då =)

2010-10-17 @ 11:09:04
URL: http://excellentcharm.blogg.se/
Postat av: mimmie

jättefin blogg! hur har du fått den så snygg?;P

2011-03-17 @ 22:35:41
URL: http://mimmiperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback