hoppträning

Bara för att jag inte har nåt att göra och väntar på middagen... :p
Jag hoppade bara Calle idag som sagt och det gick ganska bra trots att jag inte red så optimalt och var jäkligt svag och trött.
På framhoppningen galopperade vi över några upphöjda bommar och jobba på att öka/minska traven & galoppen. Det gick fint fint. Sen skulle vi med dem mer rutinerade hästarna (red i den "sämre" ridgruppen, alltså unghästar som vi kallar det! den gruppen brukar Rille vara med i) Vi hoppade lite omhoppningsvängar i början med som inte fullt ös medvetslös svängar som Lotta sa, utan det skulle vara fina svängar. det gick helt okej, det gick bättre i vänster varv.
Sen hoppade vi bana, första gången va banan på ca 80-90 cm då satte jag honom i en 120 galopp hehe så då blev det svårt när jag skulle ta tillbaka honom eftersom vi skulle rida på ett galoppsprång mindre på de relaterade avstånd, så där blev det lite knas! Sen tog jag om dem 4 första hindrena och då gick det jättebra. Sen så höjde vi upp till 1m-110 typ och då gjorde vi en aningens bättre runda, blev lite fel in i kombinationen då jag la honom för nära men han klarade sig utan att riva. duktig och snäll hest! Vi tog inte om den eftersom han va så snäll och kämpade igenom. Samtidigt så va han typ bajsnödig men sket inte så han blev sur när jag skänklade på (tog inte skänkeln) jättekonstigt. Så vi tog om de 5 första hindrena och innan så ökade jag på galoppen och sen samlade ihop honom innan jag hoppade 1an, då gjorde vi en fin runda.
Han hoppade väldigt fint och mjukt idag och som sagt är jag väldigt nöjd trots att jag är krasslig.
Letar även efter 2 medryttare som vill rida 1-2 gånger i veckan, dock bara rida ut. Ganska mycket i skolan just nu. Om ni eller nån ni känner är intresserade hör av er via mail. Kontrakt kommer att skrivas på!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

säg till om du behöver hjälp istället :p

2010-09-23 @ 14:04:01
URL: http://excellentcharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback