hoppträning

Idagn har jag äntligen fått mina Free Jump stigbyglar! Supersköna att rida i, utvärderingom dem kommer när jag har ridit mer i dem.
Calle hoppade jag själv så det blev en privatlektion. Jag orkar verkligen inte sitta och rita eller berätta utförligt var vi gjorde för övningar för SÅ kul är det inte att blogga nämligen.
Vi hade en serie, trav in, 2 studs, 1 galoppsprång till ett räcke, 1 galoppsprång ett räcke till, 2 galoppsprång oxer. Vi höjde oxern upp till ca 130, på den rev han 2 gånger. Andra gången hoppade han mycket finare och även rättade sig själv men rev ändå bak. 3dje gången sprang han åt sidan bara för att testa mig, 4de gången hoppade han jättefint och va inte i nån bom. sen höjde vi upp till ca 145, där testade han mig igen och sprang åt sidan, sen när jag blev lite arg skärpte han sig. Malin längde lite och kortade oxern,då hoppade han felfritt och va superduktig. Calle hoppar dem höjderna med lätthet, han kan komma högt. Men som Malin sa, han har inte hoppat dem höjderna på länge så han har inte riktigt de "musklerna" eller vad man nu ska säga. Han slarvar lite med bakbenen i landningen då river han. Han är ju bara lat och bekväm av sig! Han hoppar så bra när han väl är engagerad och vill stampa av ordentligt. Innan vi började hoppa lite högre så gjorde vi några kluriga vägar och värmde upp på åttvolt och galoppera och 3 halvt upphöjde bommar på volt samt öka/minska galoppen för att få igång bakkärran på honom ordentligt, hoppa hinder lite snätt och göra snäva svängar så han blir smidig. Längtar verkligen tills vi har kommit upp i 130 & uppåt klasser!
Lite komiskt att Calle hoppade upp till 155 cm för exakt ett år sen! :P
Rille var sååååååå duktig och WOW vilken häst. Har aldrig varit så stolt över honom! Visserligen har vi hoppat 140 förut. Idag hoppade vi ca 135 (trots hans stora mage haha). vi värmde upp på likadant sätt som Calle. När vi hoppade oxern på ca 125-130 asså WOW vilken häst. Malin sa att han hoppade riktigt riktigt bra på oxern! frambenen uppe vid hakan och bakbenen utsträckta, jag visste att Rille hade en topphäst i sig och idag visade han sig talang! Han hoppade väldigt fina och runda språng!
Btw, vill ni att jag ska blogga? känns inge vidare att börja igen om det är ingen som vill.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Jag tycker iaf att du ska fortsätta blogga, för skriver väldigt bra :)

2010-09-02 @ 06:20:42
Postat av: sanne

Nej sluta blogga du suger .......



HHAHAAHAAHAHHAHAHHA SKOJA keep going, fortsätt blogga :D <3

2010-09-02 @ 08:24:53
URL: http://itssannebitch.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv; ojhoj, tänk om man var lika modig som du :)n själv tycker jag 50/60 är högt xD

2010-09-02 @ 11:51:45
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Maili

Jaa XD annars kan man ju inte hålla koll på vad som händer o så :D

2010-09-02 @ 19:15:39

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback