PW-kurs

Kan ju börja med att säga att han är riktigt duktig och grym som tränare och honom kommer jag träna för många fler gånger!
Första ridpasset va markarbete med lite hopp. vi började att rida en fyrkant med skänkelvikningar. Redan där så fick jag lite problem eller vad man nu ska säga. Calle kör upp huvet när ha tycker det är jobbigt och accepterar inte att jag håller i ordentligt i tygeln. Det är hästen som ska ge efter för ryttaren så det blev mycket meck med det. Pontus fick hålla i tyglarna ett tag tills Calle accepterade att jag håller i så "hårt/ordentligt" att jag har en stadig och jämn kontakt. Han tyckte jag höll i tyglarna som en äcklig disktrasa haha! Calle backade mycket och tyckte det var jobbigt och ville inte riktigt acceptera men efter tag gav han med sig. Vi jobbade med övergångar på volt först skritt och trav och jag skulle alltid hålla den hära kontakten och när jag skulle bryta av skulle jag låsa handen och bli lite stum. sen över till galopp och han gick riktigt fint. Han va fin och stadig i formen. Ibland slutade han acceptera att jag höll i tygeln och då började han stegra och hålla på. jag skulle aldrig släppa tyglarna när vi jobbade. även när jag gjorde halt och skulle börja skritta skulle jag fortfarande inte släppa tyglarna. Han va iaf sjukt fin sen! Vi hde lite svårt över travbommar då han inte ville vänta och liksom drog iväg. Men sen gick det jättebra! Hna har verkligen humör idag märkte jag haha! Lite av ett stomärr när han inte gillar läget ;)
Andra passet hoppade vi bana, jag hoppade bara 1 m. Och ja...det gick inte lika bra. Han va väldigt pigg och het. Det kändes som om det bara gick snabbare och snabbare hela tiden, vilket det inte gjorde. det bara kändes som det haha! jag märker verkligen att jag inte hoppat bana eftersom jag inte fick något bra flyt eller rytm igenom hela bana. Det kändes ovant, ringrostig! För Linda Heed är det ju bara övningar med kort galopp...här fick vi använda banhoppninggalopp vilket vi inte gjort på ett tag. Första rundan kändes jättedålig och det sa jag till Pontus då sa han att man måste sluta tänka på det negativa och tänka på det man gjorde bra men det är ju svårt. Man hakar upp sig på det. Andra rundan kändes mycket bättre.
Så, det jag ska jobba med är att Calle ska acceptera hur hårt jag håller i tygeln, ha en stadig hand mellan hinder blir lätt att jag rattar lite. Positiva va att han sa att jag va duktig på hinder...fattade dock inte riktigt vad det betyder haha! Han va riktigt duktig, ska ev på kurs för honom igen snart!
Nu ska jag åka till stallet och rida Calle! Imorrn åker jag till Norrköping med skolan och ta licens så jag kan köra traktor och fyrhjuling. Hemma Onsdag så det blir inte så bra uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback