vi provar igen

Jag har fått bloggsuget tillbaka så jag tänkte börja blogga lite igen! Vi får se hur länge det håller, tror dock inte själv att jag kommer blogga så länge. Vi tar allt som det kommer!
Kan väl berätta lite vad som hänt sen jag slutade blogga.
Hästarna åkte till Sjöbacka Gård och reds av Emeli E när jag va bortrest. När jag kom hem fick jag veta att hon trodde Rille inte va riktigt fräsch så vi kollade upp honom. Stämde mycket väl, han är inte frisk och har liksom ont i hela kroppen. Nog pratat om det...känns förjävligt att min ögonsten inte mår bra. Han ser alltid så deppig ut när han står i boxen och inte får göra något kul än att gå i hagen.
Calle gick också igenom en hälsokoll, han blev behandlad framknät som han blev sparkad på, ryggen och båda bakbenen. Han är riktigt fin nu och allt flyter på. Hästarna står kvar på Sjöbacka och jag trivs som fisken i vattnet! Jag har även börjat träna för Linda Heed som är riktigt bra men har alltid svåra övningar men som är väldigt nyttiga och bra. Efter att ha ridit för henne 3 gånger är det redan stor skillnad på Calle och det tyckte hon också. Vi har haft mycket problem när det gäller hinder i följd som man rider på volt. På Lindas träningar måste man verkligen rida hästen hela tiden. Sista träningen i tisdags gick riktigt bra och Calle va (lite för) pigg och lite het. Han gjorde fina byten när vi skulle rida serpentinbågar och hoppade fint. Det är väl vad som har hänt...
Eller vi har köpt ny sadel till Calle eftersom hans sadel låg "förjävligt" enligt sadelmakaren. Lillhästen i stav är inte bra alls..verkar som om de bara ville tjäna pengar på en. Klart de säljer oss den dyraste sadeln de har. Så Calle har haft jätteont i ryggen men nu är han bra då jag rider med två paddar i väntan på att min sadel ska komma. Har en vanligt fårskinnspad samt en padd som höjer upp bak. sadeln har gjort så att min tyngd hamnar på fel ställe så han har fått ont. Calle är så snäll att han inte har prostesterat..Det blev iaf en butet sadel efter 1 års tjatande! :D Jag beställde en mörkbrun med lite djupare säte och kortare kåpor. Kommer bli jättebra! Har shoppat massa nya grejer som är brunt, därav säljer jag allt svart jag äger.
Skriver om dagens ridpass senare!

Kommentarer
Postat av: karro

sv: åh, vad tråkigt att höra! :( Hoppas att han blir bättre snart! Och lycka till på tävlingen! :)



Vi har också haft lillhästen i stav och prövat ut sadel till Rauni och den ligger skitdåligt så vi måste åka och fixa ny vi också. :d

2011-03-24 @ 20:02:42
URL: http://karolinaorauni.blogg.se/
Postat av: Lotta

Min sadel ligger jättebra. han kan ju ha musklat om sig sen du köpte den för du köpte ju sadeln när du köpt honom.

2011-03-27 @ 23:19:16
URL: http://sportryttarn.blogg.se/
Postat av: saida

kan du inte skriva om vilken sadelmakare du var hos? ska köpa ny hoppsadel också!

2011-04-12 @ 13:28:30
URL: http://saida.devote.se

Kommentera inlägget här:

OBS! Godkänner INTE anonyma kommentarer!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback